
معرفی کتاب سیاستهای ارتباطات بازاریابی
ظهور و شیوع ابزارهای جدید ارتباطات تأثیر شگرفی بر زندگی انسان داشته است. توسعه ارتباطات در زمینههای مختلف منجر به پیچیدگی علم بازاریابی نیز شده است. آمیزه ترفیع و ارتباطات یکی از مهمترین بخشهای فعالیتهای بازاریابی است. آمیزه ترفیع بازاریابی متشکل از تبلیغات، روابط عمومی، فروش حضوری، فروش مستقیم و پیشبرد فروش است. در گذشته چهارچوبهای تجزیه و تحلیل ارتباطات در بازاریابی بسیار سادهتر از سالهای اخیر بوده و مؤلفههای مختلف آمیزه ترفیع بصورت مجزا مدیریت میشدند. به بیان دیگر در سالهای گذشته هر کدام از موارد فوق به صورت مجزا مورد مطالعه، تجزیه و تحلیل قرار میگرفتند. اما در سالهای اخیر با توجه به توسعه ارتباطات و بهبود اطلاعات بازار و مشتریان، شرکتها تلاش میکنند فعالیتهای ترفیعی خود را بصورت یکپارچه و هماهنگ انجام دهند. برنامهریزی، سازماندهی و اجرای فعالیتهای یکپارچه ارتباطات، باعث شکلگیری هویت برند و تصور جامع در ذهن مشتری میشود. نویسندگان کتاب حاضر تلاش نموده تا در ده فصل، کلیه مفاهیم حوزه ارتباطات بازاریابی را بصورت جامع مورد بررسی و مطالعه عمیق قرار دهند. مطالعه این کتاب به دانشجویان و اساتید رشته مدیریت بازرگانی و بازاریابی و همچنین مدیران و کارشناسان ارتباطات بازاریابی در کانونها و آژانسهای مربوطه توصیه میشود. بعلاوه مدیران کسب و کارها نیز میتوانند با مطالعه کتاب حاضر فعالیتهای ارتباطات بازاریابی خود را بهبود بخشیده و گامهای اثربخشتری در جهت اهداف سازمان خود بردارند.
حسام خضرایی حاذق فکر
About the Translator
Hesam Khazraei Hazegh Fekr, has a Master of Business Administration degree with a focus on international business from University of Tehran, a Bachelor of Business Administration degree from the school of management of University of Tehran and also is educated in English language major with focus on education. He has had responsibilities such as communication and public relations in the school of Management alumni association at the University of Tehran, the secretary of the scientific society in the Business Group of the School of Management at University of Tehran, and the secretary of the committee of public relations and advertising, business manager, director of the exhibition of industrial achievements and the strategic consulter of national projects in Sharif University of Technology. Also after the invitation from the technological studies center at Sharif University of Technology, he has had contributions such as: manager of the marketing and communications, manager of coordination and executions, cooperation in withholding scientific and management workshops, inviting organizations and scientific and industrial centers to cooperate, and supporting the programs in this institution in order to strengthen the connection between universities and the industry. He has added many valuable achievements in his scientific and executive track record by withholding multiple meetings and conferences, including: the international conference on urban management with a sustainable development approach, the conference on promotion of internal capabilities, seminar on creative bank marketing, etc.
He has also published numerous articles in the field of management and currently he is still actively doing research in the field of management science.
دیدگاه ها